Η προσπάθεια λύσης του κυπριακού, από την εισβολή και εντεύθεν, συνίσταται στην μετατροπή του πρώτου κατακτητικού συντάγματος της Ζυρίχης σε ένα δεύτερο κατακτητικό σύνταγμα που θα λαμβάνει υπόψιν τις αλλαγές που επέφερε η τουρκική εισβολή.
Οι πρώτοι που συνέτειναν στην παγίωση και αποδοχή αυτών των αλλαγών είναι οι ηγέτες της “ελληνοκυπριακής κοινότητας”, Κληρίδης και Μακάριος . Την σκυτάλη της υποχώρησης πήραν στη συνέχεια όλοι οι πρόεδροι της δημοκρατίας που ας σημειωθεί ουδέποτε υπερασπίσθηκαν την κυπριακή δημοκρατία αλλά πάντοτε ενεργούσαν ως κοινοτάρχες ,σύμφωνα με το γράμμα του νόμου που μας επέβαλε το Ζυριχικό σύνταγμα.
Από την πλευρά του λαού υπήρξε μια απόλυτη συναίνεση και ταύτιση με την ηγεσία του στον κατήφορο του ραγιαδισμού.
Γλοιώδεις σκλάβοι με προδότες ηγέτες πορεύονται αγκαλιασμένοι σαν σε φανταχτερό καρναβάλι που στο τέλος θα κάψουν την πατρίδα όπως καίνε τον καρνάβαλο.
Μόνο το ΕΔΗΚ έθεσε το κυπριακό στη πραγματική του βάση ως πρόβλημα στέρησης του δικαιώματος της αυτοθέσμισης , της αυτοδιάθεσης και της πραγματικής δημοκρατίας που δεν στηρίζεται σε θρησκευτικούς διαχωρισμούς αλλά στην ισονομία και την ισότητα των πολιτών της που σε ένα ενιαίο εκλογικό σώμα αποφασίζουν για την ζωή τους χωρίς ξένες παρεμβάσεις και εγγυήσεις.
Η πρόταση του ΕΔΗΚ είναι πρόταση ειρηνικής συμβίωσης των νομίμων κατοίκων της Κύπρου ανεξαρτήτου θρησκευτικής πεποίθησης. Κάθε άλλη λύση – διάλυση της κυπριακής δημοκρατίας θα εντείνει στο διηνεκές την αντιπαλότητα, την καχυποψία και την εχθρότητα, προς ζημία πάντοτε των Κυπρίων και όφελος των αγγλοτουρκικών κατοχικών δυνάμεων.
Την αλλαγή πορείας προς την πραγματική δημοκρατία μπορεί να την κάνει αυτή η ίδια η κυπριακή δημοκρατία και η νόμιμη ηγεσία της και καμία δήθεν συμφωνία που έγινε μεταξύ κατακτητών και προσκυνημένων δεν μπορεί να αναιρέσει το διεθνές δίκαιο, οπότε δεν δικαιούται κανείς να επικαλείται τις διάφορες προτάσεις και συμφωνίες για να παρατείνει το αίσχος του ενδοτισμού.
Η διεκδίκηση ενός κράτους πραγματικής δημοκρατίας και ανεξαρτησίας που θα αφήσει στα ράφια της ιστορίας το μετά-αποικιακό μόρφωμα είναι δικαίωμα αναφαίρετο του κυπριακού λαού.
Λουκάς Σταύρου